Shodno novoj stvarnosti nastaloj globalnom pandemijom, Green Montenegro International Film Fest (GMIFF) svrstao se u grupu odgovornih produkcija, koje širom svijeta organizuju manifestacije putem online platformi time održavajući kontinutet, ujedno pokazujući posvećenost filmu i ekološkoj ideji zbog koje festival postoji, time ukazujući na obavezu očuvanja opšteg zdravlja i sigurnosti svih.
Čekajući vrijeme koje će omogućiti ponovne susrete u prirodnom okruženju na sjajnoj festivalskoj lokaciji neviđene ljepote Crnog jezera na Žabljaku, ovogodišnje VI izdanje festivala se, po prvi put, održalo online posredstvom Vimeo Premium Platforme u periodu od 18-20. decembra.
Organizator VI GMIFF-a 2020 je Centar za multimedijalnu produkciju (www.cezam.me) uz podršku Ministarstva za održivi razvoj i turizam, Ministarstva kulture, Filmskog centra Crne Gore, Delegacije EU u Crnoj Gori, Agencije za zaštitu životne sredine, Centralne banke Crne Gore i Fondacije Petrović Njegoš. Glavni medijski sponzor festivala je RTCG, koji je prepoznao GMIFF kao projekat od javnog interesa.
Od ukupno 80 filmova, koji su ušli u uži izbor, u sve tri kategorije selektor festivala Slobodan Marunović odabrao je 40 filmova i to iz: Turske, Irana, Mađarske, Rusije, SAD-a, Crne Gore, Holandije, Srbije, Belgije, Španije, Hrvatske, Ukrajine, Italije, Švedske, Sjeverne Makedonije, Portugala, Japana, Norveške, Tajlanda i Njemačke.
Kao organizatori festivala izražavamo zadovoljstvo što se, uprkos trenutnoj epidemiološkoj situaciji, kontinuitet festivala nastavio, kao i što su zelene priče i važne poruke 40 prikazanih filmskih ostvarenja iz 21. države dospjele do velikog broja gledalaca. Marketinški tim festivala je analitičkim praćenjem društvenih mreža, te Vimeo Premium platforme sa koje su emitovani filmovi, utvrdio da je filmove gledalo preko 3000 gledalaca, a da se oko 130.000 ljudi u Crnoj Gori i šire se informisalo da se ovogodišnje izdanje festivala održava i postoji.
Analitika sa Vimeo Premium Platforme nam govori da su se filmovi sa GMIFF 2020 gledali u Sjedinjenim Američkim Državama, Norveškoj, Australiji, Francuskoj, Crnoj Gori, Južnoj Koreji, Hrvatskoj, Italiji, Turskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Njemačkoj, Austriji i Albaniji.
Na Vimeo Premium Platformi, u okviru 3 dana prikazivanja filmova registrovano je 732 jedinstvenih korisnika koji su ostvarili 1.986 pregleda (od čega su pregledi sa telefona iznosili 1.283 pregleda, 617 sa kompjutera, 57 sa tableta i 25 pregleda preko TV aplikacije). Imajući u vidu da je sa jednog naloga filmove gledalo više ljudi, u paru ili u krugu porodice, konačan broj gledalaca festivala je daleko veći od registovanih i statistikom prikazanih pregleda – što dovodi do cifre koju procjenjuje Direkcija festivala od 3.000 pojedinačnih pregleda festivalskih filmova!
Za navedeni period objavljeno je 33 posta na Facebook-u, od čega je sponzorisano 13 postova. Doseg objava iznosio je 130.000 dominatno stanovnika Crne Gore, regiona i širom svijeta, dok je ostvarena 21.000 interakcija sa objavama (like, share itd), što je dovelo do 5.500 posjeta zvaničnoj web stranici festivala www.greenmontenegro.me. Broj pregleda GMIFF Facebook stranice iznosio je 1.342, dok je broj partilaca povećan za 380. Na instagramu objavljeno je 25 postova i 77 priča (story), koje su dospjele do 19.000 korisnika ove mreže.
Izvještaj Medijske firme Arhimed, nam govori da je bilo ukupno 36 medijskih objava vezanih za festival, od čega 27 na internet portalima, 7 u štampanim medijima, kao i 2 gostovanja na televizijama u Crnoj Gori (PRVA TV i RTCG).
Na bilbordima i video panelima Metropolisa, u periodu od 03.12.2020. – 21.12.2020. godine u kontinuitetu emitovana je reklama (video animacija) GMIFF-a na lokacijama: Podgorica - Most Milenium, Podgorica - Bulevar Sv. Petra Cetinjskog, Tivat, Kotor – prema gradu, Bar, Budva – prema Budvi.
Preko našeg glavnog medijskog sponzora - RTCG prikazivana je video animacija, kao najava u trajanju od 30 sekundi (od 8 – 21. decembra), 3 x dnevno, u prime time terminima: Jutarnji program, ispred Dnevnika 2 i ispred Dnevnika 3. Direktor festivala i selektor festivala, imali su svoja gostovanja na PRVA TV u emisiji „60 minuta sa Iris“ i na „Jutarnjem programu“ javnog servisa. Snimljen je radio džingl u Studiu M i plasiran javnosti putem DRS – Drugačije radio stanice u trajanju od 30 dana tokom novembra i decembra 2020. godine.
Predsjednik Skupštine Crne Gore Aleksa Bečić svečano je otvorio VI izdanje GMIFF-a
Obratili su se takođe i:
Direktor GMIFF-a, Blagota Marunović
Uvažena predsjednice Savjeta GMIFF-a, Ivana Vojinović
Uvaženi člana Savjeta GMIFF-a, Nikola Medenica
Uvaženi člana Savjeta GMIFF-a, Princ Nikola Petrović
Na kraju prve večeri publika je imala priliku da prisustuvje prvom online afterparty-u Crnoj Gori - DJ LIVE SET // SPOTLIGHT – Gorshtak live @ Tara Bridge, u saradnji sa Fešta organizacijom iz Podgorice. Lokacija žurke je odabrana da bude Most na Đurđevića Tari u Opštini Žabljak - gdje se festival održava u redovnim okolnostima. Poslušajte mlade crnogorske muzičare i pogledajte spektakularne snimke rijeke i kanjona Tare, Mosta i okolnih predjela.
Na svečanom zatvaranju festivala govorili su reditelj i član grupe The Books of Knjige Zoran Zonjo Marković, predsjednik Turističke organizacije Cetinje i član žirija Oskar Huter, članovi međunarodnog žirija Mariano Pozi iz Argenitine, Rejčel Kaplan iz Škotske i Senad Šahmanović iz Crne Gore, kao i nagrađeni autori iz Kamčatke, Belgije, Sjeverne Makedonije i Crne Gore.
Međunarodni stručni žiri festivala sačinjen od eminentnih umjetnika i ekoloških aktivista radio je u sastavu: Vesna Radunović, producentkinja (Njujork, SAD), Mariano Pozzi, scenarista i reditelj (Buenos Aires, Argentina), Blagoj Micevski, reditelj (Bitola, Sjeverna Makedonija), Rejčel Kaplan, aktivistkinja i producentkinja (Edinburg, Škotska) i Senad Šahmanović, reditelj (Podgorica, Crna Gora).
Grand Prix: „Zemlja meda“ / Režija: Tamara Kotevska, Ljubomir Stefanov / Sjeverna Makedonija;
II nagrada: „Pacifički losos. Crvena riba“ / Režija: Dmitriy Shpilenok, Vladislav Grishin / Rusija;
III nagrada: „Grudi“ / Režija: Marija Perović / Crna Gora;
Specijalna nagrada: „Tragovi“ / Režija: Pins Sébastien / Belgija.
Žiri u katerogiji Promo-turistički film sastojao se od Oskara Hutera, direktora TO Cetinje, Vanje Vukojičić, direktorke TO Pljevlja i Emila Kukalja, direktora TO Bar.
I nagrada: „U društvu prirode“ / Produkcija: Nacionalna turistička organizacija / Crna Gora;
II nagrada: „Ja sam iz Principea!“/ Produkcija: HBD Príncipe / Sao Tome i Principe;
III nagrada: „Skadarsko jezero“ / Produkcija: Nacionalni parkovi / Crna Gora;
Specijalna nagrada: „Vidaj – Život iz ugla nomada“ / Produkcija: Albert Sans / Španija;
Specijalna nagrada: „Crna Gora. Od crnih planina do mora“ / Produkcija: NDR TV, Nordmedia production / Njemačka.
Naredno, VII izdanje Green Montenegro International Film Festa 2021 predstavljaće posebno dešavanje u zemlji i biće posvećeno obilježavanju 30 godina Crne Gore kao prve ekološke države na svijetu.
VII GMIFF biće izvanredan povod i mogućnost da se sa ovog filmskog festivala, ambiciozno zamišljenog, sa puno kvalitetnih pratećih sadržaja, sa važnim gostima, sineastama, naučnicima i ekološkim aktivistima iz države, regiona i svijeta, posvećenih globalnoj borbi za spas planete, uputi iz Crne Gore poruka i alarmantan apel o važnosti promišljanja i preduzimanja konkretnih akcija u pravcu održivog razvoja, zelene ekonomije, šireći na taj način ekološku svijest našim savremenicima, te ujedno generacijama koje dolaze.