Prve pripreme za ovogodišnje izdanje GMIFF-a počele su 10. januara 2021. godine. Organizatori su aktivno pratili situaciju i okolnosti od kojih je zavisilo da li će se festival održati uživo. Nakon konsultacija sa partnerskim ekološkim festivalima u okviru „Green Film Network“ gdje svoje zasluženo mjesto ima GMIFF od 2018. godine, među 40 najrenomiranijih ekoloških festivala na svijetu, i nakon sagledavanja svih relevantnih okolnosti, tri mjeseca prije početka samog festivala (maj 2021. godine) otpočete su intenzivne pripreme koje su se odvijale u skladu sa nepredvidivom finansijskom i zdravstvenom situacijom u kojoj se nalazio sam festival.
U mjesecu julu u saradnji sa glavnim partnerom festivala - Ministarstvom ekologije, prostornog planiranja i urbanizma, sa kojim Green Montenegro International Film Fest sarađuje od njegovog osnivanja, od 2015. godine, GMIFF je postao prvi zeleni festival koji je uključen u program za promovisanje tridesetogodišnjice proglašenja Crne Gore za ekološku državu!
Program, katalog, poster, logo, cover i animacija: PRESS KIT
Publika je ove godine na GMIFF-u imala priliku da u dvije festivalske kategorije „Ekologija“ i „Ekologija duše“ pogleda 42 filmska ostvarenja sa svih meridijana. Pored 35 filmova koji su bili dio takmičarskog i revijalnog programa, po prvi put je prikazano sedam kratkometražnih igranih filmova studenata Fakulteta dramskih umjetnosti sa Cetinja. Treća festivalska kategorija „Promo-turistički filmovi“ nije ušla u program ovogodišnjeg izdanja festa zbog procjene koja je determisana aktuelnom pandemijom. Tokom tri dana trajanja GMIFF-a publici su svoje filmove predstavili autori iz Italije, Francuske, Koreje, Kine, SAD-a, Indije, Španije, Švedske, Irana, Njemačke, Srbije, Rusije, Švajcarske, BiH, Danske, Meksika, Hrvatske i naravno Crne Gore.
Kao organizatori festivala izražavamo zadovoljstvo što se, uprkos trenutnoj epidemiološkoj i finansijskoj situaciji, kontinuitet i kvalitet festivala nastavio, kao i što su zelene priče i važne poruke, 42 prikazana filmska ostvarenja iz 18 država širom svijeta, dospjele do velikog broja gledalaca. Kako je festival nekomercijalnog karaktera, te kako ne postoji ograđen festivalski prostor zbog prirode terena na kojem se nalazi, produkcioni tim je na osnovu pređašnjeg sedmogodišnjeg iskustva zaključio da je tokom tri večeri festivala, filmove pogledalo između 1.000 – 1.300 gledalaca, na obije festivalske lokacije, kao i oko 200 gledalaca dva filma koja su prikazana online, putem festivalske Vimeo Premium Platforme - što je u konačnom više nego zadovoljavajući broj krajnjih korisnika, uzimajući u obzir sve, gore navedene, okolnosti.





Aftermovie sa VII GMIFF-a 2021
U saradnji GMIFF-a sa Glavnim gradom, simbol Podgorice – most Milenijum je tokom sva tri dana trajanja GMIFF-a bio osvjetljen zelenom bojom, u čast ovog značajnog jubileja, čime se ukazuje na zelenu perspektivu naše države, ujedno apelujući na bezuslovnu zaštitu životne sredine i biodiverziteta u Crnoj Gori.
Marketinški tim festivala je analitičkim praćenjem društvenih mreža, dostavio presjek stanja u nastavku teksta. Aktivna promocija na društvenim mrežama (Facebook i Instagram) sprovodila se od 19. jula do 14. avgusta 2021. godine u skladu sa Media Planom GMIFF-a za 2021. godinu. Prije toga vršena je sporadična promocija kao i najava otvorenog poziva za prijavljivanje filmova putem FilmFreeWay-a.

Za navedeni period objavljeno je 30 postova na Facebook-u i prikazana je 101 priča (story).

Doseg objava iznosio je 140 700, dok je ostvareno 17 400 interakcija sa objavama (like, share, comment), što je dovelo do 5 000 posjeta zvaničnoj web stranici festivala.

Broj pregleda Facebook GMIFF-a iznosio je 2 802, dok je broj pratilaca povećan za 226.

Na instagramu je objavljeno 23 posta, 6 IGTV zapisa i 108 priča, koje su dospjele do 63 100 korisnika ove mreže, a koji su ostvarili 1 579 interakcija sa navedenim sadržajem. Prema statistici kompanije za praćenje i analizu medija u Crnoj Gori „Arhimed” u periodu od 5. jula 2021. godine do 14. avgusta iste godine postavljeno je 179 objava koje su sadržale informacije o VII GMIFF-u 2021, i to u elektronskim, internet i štampanim medijima. Press Clipping se nalazi u prilogu izvještaja.
U promocijima na društvenim mrežama učestvovale su i sljedeće javne ličnosti koje su govorile o značaju zelene kulture i pozvale gledaoce da posjete festival: član The Books of Knige, crnogorski glumac i dramaturg Aleksandar Radunović Popaj, srpska glumica Svetlana Ceca Bojković, crnogorski glumac Mišo Obradović, srpski glumac Marko Janketić, kao i Antonije Pušić, poznatiji kao Rambo Amadeus.
Green Montenegro International Film Fest je posebno ponosan što je ove godine u organizaciju festivala bilo uključeno čak 30 mladih volontera sa Fakulteta dramskih umjetnosti sa Cetinja, koji su za vrijeme trajanja festivala bili smješteni u kampu Ivan Do. Volonteri su 1. avgusta sproveli tradicionalnu veliku akciju čišćenja obale Crnog jezera i time nas još jednom podsjetili na ekološku misiju GMIFF-a, koji se trudi da konkretnim akcijama i primjerima dobre prakse promoviše zelenu kulturu i očuvanje životne sredine - što je bio slučaj 2018. godine kada je GMIFF sa 100 volontera iz Mađarske i Crne Gore, posadio 1.000 stabala drveća u saradnji sa Upravom za šume, u dijelovima Nacionalnog parka Durmitor koji su bili zahvaćeni požarima.







Reportaža medijskog sponzora RTCG (20 minuta)
  • „17. Film o Dimitriju Popoviću”, Danko Volarić, Hrvatska;
  • „23.5 Rhythm of the Earth”, PhilGon Choi, Južna Koreja;
  • „Active citizen”, Piotr Goldstein i Jan Lorenz, Srbija.

    • Specijalni gost i glavni akter hrvatskog dokumentarnog filma, Dimitrije Popović, obratio se publici i svojim inspirativnim govorom nas podsjetio na moć umjetnosti, ali i snagu prirode. Reditelj filma „23.5 Rhythm of the Earth”, PhilGon Choi, kao i reditelj filma “Active (citizen), Piotr Goldstein, uputili su riječi zahvalnosti putem video poruka, prikazanih na festivalskom platnu.
  • 3. mjesto - „Duga”, Aleksandar Vujović, Crna Gora,
  • 2. mjesto - „Ophir”, Alexandre Berman i Olivier Pollet, Francuska
  • 1. mjesto - „For Sama”, Waad al- Kateab i Edward Watts, Sirija.

Reditelj Aleksandar Vujović održao je kratki govor zahvalnosti, nadoveći da je GMIFF najplemenitiji festival koji Crna Gora ima, a zatim su se preko video poruke uključili Alexandre Berman i Olivier Pollet iz Francuske.
  • 3. mjesto - „Hell in paradise”, Tiziana Caminada, Švajcarska,
  • 2. mjesto - „Earth: muted”, Mikael Kristersson, Åsa Ekman, Oscar Hedin, Švedska.

Rediteljka i producent filma „Hell in paradise”, Tiziana Caminada i Yves Matthey, koji su bili specijalni gosti festivala sve tri večeri, preuzeli su nagradu i izrazili veliko zadovoljstvo i zahvalnost što su imali priliku da budu dio GMIFF-a. Nakon njih, putem video zapisa, prisutnima se obratila i Asa Ekman u ime ekipe iza filma „Earth: muted”.
Konačno, glavna nagrada i ujedno i 1. mjesto u kategoriji Ekologija, GRAND PRIX pripao je filmu „Transforming tomorrow” reditelja Dina Mustafića iz Bosne i Hervegovine. Gospodin Mustafić je takođe poslao video poruku kojom nas podsjeća na to da umjetnost nema granice.
Festival ove godine ne bi mogao biti sproveden u navedenom kvalitetu da uz njega nisi stali partneri, sponzori i prijatelji GMIFF-a, bez kojih VII izdanje festivala ne bi bilo ono o čemu govori iznad navedeno, te u skladu sa tim, koristimo priliku da ih navedemo i najsrdačnije im se zahvalimo na podršci!
Ministarstvo ekologije, urbanizma i prostornog planiranja; Filmski centar Crne Gore; Agencija za zaštitu živote sredine; Nacionalni parkovi Crne Gore Nacionalni park Durmitor; Regionalni savjet za saradnju - RCC; Opština Žabljak Zetagradnja Glavni grad - Podgorica; Crnogorska kinoteka; Pivara „Trebjesa“ Međunarodni festival dok. filma - BelDocs; Radio televizija Crne Gore – RTCG; Hotel Žabljak; Centralna banka Crne Gore; Green Film Network; Plantaže „13. jul“ ; G3Spirits; Metropolis; Arhimed; Centar za kulturu Žabljak; Supermarketi Franca; Martex; Pekata „Inpek“; Restoran Crno Jezero; Panto marketi itd.
Direktor festivala: Blagota Marunović
Umjetnički direktor: Slobodan Marunović
Selektor festivala: Maja Bogojević
Producentkinja: Anja Kečalović
Producent: Ilija Zeković
Online marketing menadžerka: Andrea Zorec
Dizajnerka: Božidarka Sjekloća
Ilustratorka: Violeta Bujalić
Web developer: Novica Šundić
IT: Nikola Šćepanović
Prevodilac i titlovanje: Dimitrije Vučinić
Snimatelji: Bane Kljajić i Darko Dedić
Fotograf: Pavle Korać
Voditelji programa: Iva Mijanović i Dušan Vojinović
Vođa volontera: Kaća Žarić
Top